Boligindretning

Det første møde med kunden

Møde med kunder er en vigtig disciplin at kunne håndtere og derfor skal man også vide nogle af de mest basale ting her omkring. F.eks. er et godt første hånds indtryk guld hver, når man møder sin kunde første gang. Dette kan man gøre ved for det første at klæde sig pænt på, tag evt. en skjorte og slips på, hvis det passer til jobbet. Det næste er at opføre sig pænt og ordenligt over for kunden, dette betyder at man bør være imødekommende og ikke afvisende. Efter dette kan man sørgefor at få sig en god samtale med kunden, som handler om selve arbejdet og ikke alt for meget fritid. Lyt til hvad kunden siger og afbryd aldrig. Hvis man vil sige noget til det, som kunden taler om, så lad kunden tale færdig og så bring det op efterfølgende. Der er ingen som kan lide at blive afbrudt.

Det et okay at være uenig med kunden, der er vælg en grund til at du er blevet hyret, det er fordi der skal udføres noget, som kunden ikke er i stand til selv at gøre. Dvs. at det er dig der er eksperten.

Vis mere
Close